Factură de 1.500 de euro la telefon și nici măcar nu a ieșit din țară. Drama unei românce care ar fi trebuit să fie imposibilă

de: Alexandru Puiu
29 04. 2023

În teorie, conceptul de roaming face referire la situația în care ieși din țară și vorbești la telefonul mobil sau folosești internetul de pe smartphone. În practică, în funcție de localitatea în care te afli, s-ar putea să pari în roaming, dar realitatea să fie cu totul alta.

Nu mic este numărul românilor care primesc facturi fabuloase la telefonie mobilă și internet, în situații în care ar trebui să fie imposibil și în contexte în care, sub nicio formă, nu este vina utilizatorilor. Cea mai recentă astfel de situație i s-a întâmplat unei românce care a petrecut câteva ore pe Dunăre, doar pentru a se trezi cu o factură de 1500 de euro la telefon.

Cum te trezești cu o factură fabuloasă la internet, fără să ieși din țară

Povestea unei românce abonate la Telekom s-a răspândit pe internet în momentul în care s-a plâns că, după câteva ore petrecute pe Dunăre, fără să treacă granița și fără să primească vreun avertisment pe marginea faptului că este în roaming, a primit o factură de 1500 de euro. Pe marginea subiectului, femeia s-a plâns pe un grup de Facebook, în speranța că va primi un sfat de la un avocat, conform Ziare.com.

„Spuneți-mi, vă rog, ce pot face în situația în care am primit o factură de aproape 1.500 de euro pentru că am efectuat apeluri și am utilizat date mobile în rețeaua Telekom? Menționez faptul ca am fost timp de câteva ore la Dunăre, nu mi-a venit nicio notificare și nici nu a apărut în dreptul semnalului vreun semn care să arate că semnalul este din Serbia”, a scris aceasta pe grupul Sfaturi de la avocați.

Sfaturile nu au întârziat să apară, strecurate prin plângeri de la români care s-au confruntat cu situații similare. „Trebuia dezactivat roaming-ul atât din cartelă, cât și din telefon! Am avut aceeași situație! Telekom avea înainte o limită de cost suplimentar! Vorbiți cu cei de la Telekom, eu am plătit numai acea limită, 50 de euro!”, i-a răspuns cineva.

O altă persoană i-a atras atenția asupra faptului că există avertismente pe marginea situației particulare. „Eu când am vizitat Cazanele Dunării cel care ne-a plimbat cu barca ne-a atras atenția să nu folosim telefonul mobil că s-ar putea să ne taxeze la convorbiri, că sunt zone unde te taxează sârbii ca la roaming, doar poze am făcut.”

„În primul rând, este important să verificați contractul dvs. cu operatorul de telefonie mobilă pentru a vedea care sunt termenii și condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în străinătate. De obicei, operatorii de telefonie mobilă trebuie să furnizeze informații clare și transparente cu privire la tarifele aplicabile serviciilor de roaming.

În cazul în care credeți că factură pe care ați primit-o este nejustificată, vă recomand să contactați operatorul de telefonie mobilă și să discutați cu un reprezentant al companiei. În timpul discuției, puteți solicită informații detaliate cu privire la apelurile și datele mobile care au fost utilizate în roaming și puteți solicită o justificare clară a facturii.

De asemenea, puteți solicita operatorului de telefonie mobilă să vă ofere soluții alternative, cum ar fi reducerea facturii sau stabilirea unui plan de plată în rate.

Dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul oferit de operatorul de telefonie mobilă, puteți contacta Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru a solicită ajutor și informații suplimentare cu privire la drepturile dvs. că utilizator de servicii de telefonie mobilă.

În orice caz, este important să acționați prompt și să vă informați cu privire la drepturile dvs. pentru a putea lua măsurile necesare și a proteja interesele dvs. că utilizator de servicii de telefonie mobilă.”, a încercat cineva s-o ajute pe același grup.